BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS È

Monday 23 September 2013

Kantoi sudah !


WINTER 04
       Assalamualaikum...Anhyeong !   Grrr...sejuknya diluar...salji dah tebal 3 inci diluar rumah..awak semua macam mane sihat ? Hopefully semua sihat la ye ! Saya pon hampir2 nak demam sebab tak tahan cuaca sekarang. nak tunggu musim bunga lambat lagi.. hehehe . Musim ke 4 ni saya just nak berikan awak relax je dengan cerita yang sangat santai dan memberi sedikit sebanyak tauladan...Jom awak !

Suatu hari…seorang suami baru pulang dari meeting (sbnr nyr dating)…dan melihat isterinya menangis teresak2…
Suami : Nape ni yang?
Isteri : Sudahla bang..lepaskan saje saya ni!!
Suami : Eh..nape awak ckp camtu lak??
Isteri : Saya tahu..awak ade jumpe pompuan laen kan?
Suami : Eh…apa awak ckp ni?? (terkejut sbb bini mcm dah tau perkara sebenar)
Isteri : Sudahla bang..sume nye da tebukti…ade pompuan yg jwb tepon mase sy call awak…dah byk kali..
Suami : Eerr..aaa…ba..baik la..abg mengaku..abg ade pompuan len..tp..ape yg pompuan tu ckp kt awak?
Isteri : Huh..nyampah…mentang2 sy x tau omputeh…tp sy ade hafal ape yg dier ckp..
Suami : Dier ckp ape?
Isteri : Dier ckp..”The number u have call..cannot be reached at this momment..please try again”……asal sy tepon je..dier ckp camtu…da x reti ckp mende len agaknyer..pompuan camtu pon awak nak?
Suami : …….(dlm hati) alamak…nyesal pula ngaku tadi…

     Macam mane awak ? Okey ? Hahaha. Tula saya dah kata semalam jangan contact lagi perempuan tu. Contact saya takpela jugak. Macam isteri awak tak kenal saya !.hehe. Tula awak lain kali papehal cakap je kat isteri awak tu macam ni...' ' Ling2 abang nak tambah lagi sorang boleh ? ''  Konfem isteri awak bagi punya..Haha..Saya harap awak dapatla serba sedikit pengajaran dari alkisah dekat atas ni..Nak buat or nak  ckp sesuatu kene fikir betul2kan..hehe. So, yang penting jangan abaikan tanggungjawab awak ye! Assalamualaikum.

# Awak jaga diri ye..sekarang ni bila2 mase je boleh demam kesejukan ! Take care. O : S

0 comments:

n